Va passar ahir dimarts a tres quarts de deu de la nit, a l’autopista AP-7 al terme de Garrigàs, Alt Empordà, quan a un cotxe híbrid se li va incendiar la bateria i va acabar completament calcinat.
Malgrat la intensitat del foc i la perillositat de la situació, els ocupants van poder abandonar el vehicle i no es van haver de lamentar ferits.
Els Bombers de la Generalitat van ser avisats i van haver d’estar dues hores fins a aconseguir extingir les flames. Sembla que l’origen de l’incendi estaria a la bateria poster¡or del vehicle que el fa funcionar en mode elèctric.
ALTRE COP, LA BATERIA
Els Bombers ja s’han enfrontat diversos cops al repte d’apagar la bateria d’un vehicle elèctric. Generalment, el que fan és confinar el foc i deixar-les acabar de cremar.
El motiu és que quan les bateries de liti pateixen un curtcircuit, impacte o sobrecàrrega, sol entrar en fuga tèrmica, en la qual es genera calor de forma descontrolada i pot provocar un incendi difícil d’extingir.
Les dificultats per apagar un foc d’aquesta mena radiquen en les altes temperatures que s’assoleixen (superiors als 1000º C) i la reacció química dels seus components (que afavoreix la ignició inclús sense oxigen).